איך להסיר כתמי צבע מהשטיח?

אף שיפוץ, אפילו הקטן ביותר, לא עובר בלי להשאיר אחריו אבק או לכלוך. הדרך הטובה ביותר להגן על החפצים שלך מפני לכלוך במהלך השיפוץ – להוציא אותם מהבית. עם זאת, לא תמיד יש אפשרות כזאת. לרבות, אנחנו נאלצים להסתפק באריזת חפצי הבית ורהיטים, אבל ההזדמנות להשאיר כתם – תמיד נשארת. וכפי שמראה הניסיון, ברוב המקרים השטיחים חוטפים הכי הרבה כתמים. אבל אל תתייאשו! קצת סבלנות וייעוץ שלנו יכולים להציל את השטיח שלכם מכתמי צבע על בסיס מים.
שלח תמונה qxif-whatsapp

הסרת צבע יבש

צבע על בסיס מים מורכב מקופולימרים אקריליים או שרף אקריל, אשר מקשיחים במהירות והופכים לאטומים למים. יותר מהר אתם מוצאים את הכתם – יותר קל יהיה להיפטר ממנו. כתמים יבשים הם העקשנים ביותר. לאורך הזמן, הצבע חודר לסיבים של השטיח ונהיה בעייתי להסיר את הכתם אלא רק בעזרת כימיה.

בתהחלה, הסירו את העודף צבע היבש בעזרת סכין. ערבבו כף של נוזל לניקוי כלים שקוף בכוס מים פושרים. הרטיבו את הכתם בעזרת מטלית לבנה. המשיכו להרטיב את המקום כל עוד ההשטיח סופג את הנוזל. בעדינות שפשפו את הכתב בתנועה מעגלית מהקצוות לכיוון המרכז.

אם הכתם לא התרכך ולא יורד מהשטיח, תקחו ספוג טבול בתמיסת גליצרין. שפשפו את הכתם והשאירו ל3-4 שעות. לאחר פרק זמן זה,נסו שוב לשטוף את הכתם בתמיסה של נוזל לשטיפת כלים.

אם הכתם עקשן ועדיין לא ירד, השתמשו בחומר מיוחד להסרת כתמי צבע על בסיס מים. אפשר להחליף אותו בתמיסת חומץ: כף חומץ לכוס מים. לאחר הסרת הכתם מהשטיח, שטפו אותו עם מים נקיים ותנו לו להתייבש.

הסרת כתמי צבע טריים

אם היה לכם מזל, ושמתם לב לכתם לפני שהוא הספיק להתייבש, תקחו בד לבן נקי או סמרטוט והסירו את הצבע בתנועות "טבילה". נסו לעבור מהשוליים למרכז של המקום - ככה לא תמרחו את הכתם עוד יותר. נגבו את שאריות הכתם עם ספוג לח, טבול במים קרים. יכול להיות, שבשלב זה, הכתם יעלם. אם הצבע התחיל להתייבש ולא יורד עם מים, השתמשו בחומר ניקוי כלים (כף נוזל ניקוי בכוס מים). בעזרת מטלית לבנה או סמרטוט, נקו את הכתם על ידי שפשוף עדין. לאחר מכן, יש לשטוף עם מים נקיים ולאפשר לשטיח להתייבש באופן מלא.

זהירות
לפני שאתם מתחילים לעבד את הכתם – נסו את החומר באזור מרוחק של השטיח. במקרה ולצביעת השטיח, היצרנים השתמשו בצבעים לא איכותיים – התגובה יכולה להיות בלתי צפויה!
אין להשתמש במים חמים! המים החמים יכולים לגרום לצבע להכנס יותר עמוק לסיבי השטיח.
אל תייבשו את השטיח בעזרת מייבש שיער או מכשירי חימום אחרים. זה עלול לגרום לעיוות של המוצר.
אם הכתמים גדולים או ישנים מאוד, יש להתייעץ עם המומחים בניקוי שטיחים!

תזכרו! לכל שטיח צורת ניקוי וחומרים משלו. ניקוי ביתי לא נכון יכול לגרום לנזק בלתי הפיך של שטיח או ריפוד! אם אינכם בטוחים- תתיעצו עם חברה המתמחה בניקוי מקצועי של שטיחים וריפודים.
לשלוח בקשה
הזמינו ניקיון דרך WhatsApp